.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
90 درصد شاغلان شهرداري آمل فاقد تخصص لازمند
در برداشت اول شايد به نظر آيد كه در نوشتن تيتر اين گزارش بيش از حد غلو شده است چرا كه هيچ عقل سليمي باور نمي كند كه حتي در قرون و اعصار گذشته و عهد حجر هم امكان اين وجود داشت كه بدون كسب دانش و مهارت لازم بتوان از عهده كاري ولو تراشيدن يك خنجر سنگي ساده برآمد واي به عصر حاضر كه ديگر آشنايي نداشتن ...


اختصاصی شمال نیوز/ در برداشت اول شايد به نظر آيد كه در نوشتن تيتر اين گزارش بيش از حد غلو شده است چرا كه هيچ عقل سليمي باور نمي كند كه حتي در قرون و اعصار گذشته و عهد حجر هم امكان اين وجود داشت كه بدون كسب دانش و مهارت لازم بتوان از عهده كاري ولو تراشيدن يك خنجر سنگي ساده برآمد واي به عصر حاضر كه ديگر آشنايي نداشتن با امكانات و پيشرفت هاي روز دنيا نه فقط مايه سرشكستگي و نشان از بي سوادي است كه بي كمك آن گشودن بسياري از گره هاي زندگي دشوار و حتي غيرممكن است.
حال بماند كه رشد و توسعه علوم و فنون در عرصه هاي مختلف آنقدر زياد شده است كه حتي آگاهي ساده از بخش كوچكي از اين معلومات غيرقابل تصور مي نمايد. اما چيزي كه تصور آن هم به دشواري ميسر نيست در شهرداري آمل به مدد برخي سهل انگاري ها و يا شايد هم چشم پوشي ها و منفعت دوستي ها امكان وجود يافته است.
تأييد اين مدعا سخنان افشاگرانه رييس شوراي اسلامي شهر آمل است كه در گفت و گويي اختصاصي با ما در زمينه نحوه جذب نيرو در شهرداري اين شهر بيان كرده است. وي با ابراز تأسف از اينكه كمتر از 10 درصد نيروهاي شهرداري آمل به ويژه مديران عامل برخي سازمان هاي تابعه آن از تخصص مورد نياز برخوردارند؛ اظهار داشت: شهرداري آمل در بين شهرداري هاي 52 شهر كوچك و بزرگ مازندران با داشتن بيش از 600 نيروي روزمزد و قراردادي بيشترين ميزان جذب نيرو را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر حدود 16 درصد از شاغلين شهرداري هاي استان در اين شهرداري مشغول به كارند.
پژومان با تأكيد بر اينكه نگرش و رويكرد شوراي دوره سوم شهر آمل به سمت و سويي است كه جذب نيرو در شهرداري از حالت سنتي خارج شده و افراد متخصص با كارآيي بالاتر جذب شوند افزود: مدت ها روال بر اين منوال بود كه مسئولين، حتي برخي اعضاي شوراي شهر با ترجيح روابط بر ضوابط درصدد كاريابي براي افراد مورد نظرشان در شهرداري بر مي آمدند و بدين نحو گهگاه شهرداري آمل را با ترافيك نيروي مازاد، بيكار و در عين حال فاقد مهارت لازم مواجه مي كردند.
وي در ادامه با انتقاد از مشكلاتي كه اين روند بر عملكرد شهرداري بر جاي مي گذاشت تصريح كرد: دردسرهاي ناشي از اشتباهات كاركنان شهرداري براي ارباب رجوع، خطاهاي محاسباتي در ساخت برخي پروژه ها و وارد شدن خسارت به شهروندان از اين ناحيه، از جمله اين معضلات است.
رييس شوراي شهر آمل تصريح كرد: سعي داريم تا با كمك مراكز آموزش عالي فعال در شهرستان به وي‍ژه مركز جامع علمي كاربردي ساخا، سطح علمي كاركنان رسمي فاقد تحصيلات عالي را ارتقاء دهيم. وي با اعلام اينكه حدود 40 نفر از كاركنان شهرداري آمل در صورت اعلام تمايل به بازنشستگي زودرس تا پايان امسال از مجموعه شهرداري خارج مي شوند خاطر نشان كرد: از آنجايي كه گزينش و استخدام نيرو در شهرداري و سازمان هاي تابعه آن تحت نظارت مستقيم وزارت كشور و استانداري انجام مي پذيرد با بازنشسته شدن اين افراد شهرداري موظف است براي جذب نيروي جديد به استانداري اعلام نياز كند تا روال قانوني كار طي شود.
در ادامه مصاحبه وقتي از او پرسيديم پس چرا در بسياري موارد ديده مي شود كه بعضي مسئولين و كارمندان شهرداري، نورچشمي هاي خود را مدتي به صورت داوطلبانه در شهرداري و يا سازمان هاي زيرمجموعه آن به كار مي گيرند تا در موقع مناسب به اين بهانه آنها را بر ديگر متقاضيان رجحان ببخشند ولي در اين باره عكس العملي نشان داده نمي شود؛ پاسخ داد: وجود اين معضل را نمي توانم تكذيب يا تأييد كنم، بي شك اگر ثابت شود چنين اتفاقي افتاده است به شكايت شاكيان رسيدگي و با خاطيان برخورد خواهد شد.
پژومان از عدم نظارت كافي استانداري در اين زمينه انتقاد كرد و گفت: متأسفانه گاهاً مشاهده شده حتي برخي مسوولين استانداري هم بي توجه به مشكل اشباع نيرو در شهرداري، با ارسال نامه به ما، خواهان استخدام نيروهاي جديد شده اند. وي در پايان از مسئولين ذي ربط خواست تا ضمن مبارزه با ادامه اين روند، در صورت مشاهده هرگونه تخلفي در اين خصوص با خاطيان به شدت برخورد كنند.

 ليلا شيردل /خبرنگار شمال نیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدی از آمل 1 مهر 1387
عجب مطلب جالبی . چطور شد از آمل هم نوشتید . به هر حال منون
نا شناس 1 مهر 1387
شهردار آمل هم اینکاره نیست . آمل فقط در دوران صادقلو در اوج آبادانی قرار داشت.
بینشان 30 دي 1387
موافقم با نظرات
خردمند 26 بهمن 1387
بهتر است شهردار ی محترم با جذب نیروی کارامد ،حتی به صورت مشاور ،در زیبائی شهر و دیارمان بیش از بیش بکوشد.انشاالله
اینجانب به عنوان یک شهروند املی که متاسفانه در امل زندگی نمیکنم ، حاضرم در خصوص معماری و شهرسازی و... به شهرداری مشاوره رایگان بدهم . (22072270-021)
نا شناس 9 مرداد 1388
آمل دانشجویان زیادی در حوزه برنامه ریزی شهری دارد ولی متاسفانه التفاتی به این موضوع نمی شود...حیف از این همه پتانسیل
نا شناس 19 مرداد 1388
شماره صحیح کامنت چهارم 09123352752 می باشد.
کارمند آتش نشانی 1 شهريور 1389
خود آقای پژومان که هر چی نیروی بیخود داشت وارد بدنه شهرداری کرد. می توانید بروید سازمان آتش نشانی.
اکبری 31 مرداد 1390
ریاست محترم شورای شهر و شهرداری عنایت کنند بیش از این نیروی غیر متخصص از طریق رابطه وارد بدنه شهر داری نگردد . جبران این روند خیلی دشوار است.تا مجبور شویم بعدا به انها اموزش بدهیم.
حسين 1 آذر 1390
اگه سيستم پارتي از سيستم دولتي و غير دولتي ايران حذف بشه مطمئن باشيد برترين كشور دنيا خواهيم شد.
حسين 1 آذر 1390
البته اينو هم اضافه كنم كه اگه پارتي از ايران حذف بشه ، عجايب هفت گانه دنيا به عجايب هشت گانه تبديل ميشه...!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.